fbpx
2024-05-31

Pasaulinės problemos su kuriomis susidūrė IT priežiūros specialistai

Šiandien mums ypatingai svarbios kompiuterinės technologijos. Vis daugiau įmonių kuria nuotolines darbo vietas, kaupia ir saugo savo duomenis debesijoje, rūpinasi įvairių duomenų apsauga ir sklandžiu darbuotojų darbu. Tam, kad visa ši sistema veiktų tinkamai – būtina IT priežiūra. Tačiau labai dažnai sutinkame asmenų, kurie vis dar linkę šioje vietoje pataupyti. Tad šiame straipsnyje paliesime pačias opiausias pasaulyje nutikusias problemas, kurios kyla visiškai atsisakius IT priežiūros paslaugų arba suteikus prieigą nekompetetingiems IT prižiūrėtojams.

2000-taisiais metais kilusi Y2K klaida

Su šia klaida pasaulis susidūrė dar XX amžiuje. Visam pasauliui grėsė didžiulė rizika sutrikdyti kompiuterių sistemas. Ši problema kilo dėl to, kad daugelis sistemų datą nurodė naudodamos tik paskutinius metų skaitmenis, todėl 2000 metų kompiuterinės sistemos negalėjo atskirti nuo 1900 metų. Y2K klaidai išspręsti buvo imtasi masinių globalių veiksmų prieš pat amžiaus sandūrą, pabrėžiant IT priežiūros svarbą numatytiems veiksmams atlikti.

2007 Skype neveikimas

Nors iš pažiūros atrodytų “kas gi čia tokio baisaus”, tačiau tai buvo bene populiariausias bendravimo kanalas tiek asmeninėms, tiek ir įmonių reikmėms, todėl ši klaida palietė visą pasaulį. Bet kas gi nutiko? 2007 metais operacinės sistemos „Windows“ atnaujinimas sukėlė rimtą „Skype“ tinklo neveikimą. Atnaujinimo metu “Skype” programinėje įrangoje atsiradusi klaida, sukeldama domino efektą užlaužė tinklą maždaug dviems dienoms. Šis incidentas išryškino išsamių testavimo ir techninės IT priežiūros aspektų svarbą, siekiant užtikrinti sistemų suderinamumą ir atsparumą panašioms klaidoms.

2012 Amazon puslapio paslaugų neveikimas

2012 metais pastebėtas reikšmingas „Amazon“ debesų paslaugų neveikimas, sukėlęs neigiamų pasekmių drauge ir „Reddit“, „Pinterest“ bei kitoms platformoms. Šio įvykio metu buvo atskleista būtinybė stiprinti  bei plėsti IT infrastruktūros bei efektyvios techninės priežiūros praktikas, siekiant užkirsti kelią panašioms klaidoms ir tuo pačiu užtikrinti debesijos paslaugų saugumą bei patikimumą.

2014 Heartbleed klaida

2014 metais atrasta „Heartbleed“ klaida, buvusi plačiai naudojamo atvirojo kodo programinės įrangos bibliotekoje. „Heartbleed“ atskleidė rimtą šifravimo, naudojamo saugoti internetui, pažeidžiamumą. Dėl šios klaidos milijonų žmonių duomenys tapo atviri duomenų vagystėms ir dar kartą buvo įsitikinta, jog kvalifikuota IT priežiūra bei saugumo užtikrinimas yra be galo svarbūs.

2017 „Equifax“ duomenų nutekėjimas

2017 metais įvyko rimtas „Equifax“ Amerikiečių vartotojų kredito ataskaitų agentūros duomenų nutekėjimas, kuris pažeidė daugiau nei 143 milijonų asmenų konfidencialumą ir nutekino duomenis. Įvykis nutiko dėl nepataisytos klaidos, susijusios su programine įranga, kuri vėliau lėmė sistemos pažeidžiamumą ir palankias sąlygas šiam nutikimui. Pasimokyti iš šios klaidos tikrai buvo ko ne tik kompanijai, bet ir kitoms klientų duomenis saugančioms įmonėms. Ši klaida lėmė IT priežiūros ir saugos svarbą, siekiant užtikrinti, jog klientų duomenys ir visa jautri informacija būtų tinkamai saugoma ir užšifruota.

2018 „GitHub“ Incidentas

2018 metais „GitHub“ (programavimo kodo hostingo platforma, skirta versijų valdymui ir bendradarbiavimui) patyrė didžiausią užfiksuotą paslaugų atsisakymo (DDoS) ataką. Tai kibernetinės atakos rūšis, kurios metu daugybė kompiuterių, dažnai vadinamų „botnet“ yra naudojami tam, kad užplūstų tikslinę sistemą, tinklą  arba svetainę didelių duomenų arba užklausų srautu, siekiant sutrikdyti normalų atakuojamo taikinio veikimą, padaryti jį nepasiekiamu nuolatiniams vartotojams.

Nepaisant stiprių „GitHub“ gynybos priemonių, platforma laikinai buvo paralyžiuota ir neprieinama naudotojams. Šio incidento dėka ne tik buvo skiriamas dėmesys IT priežiūros stiprinimui, bet ir kuriami sprendimai saugiai platformai palaikyti.

IT priežiūros svarba išlieka ir šiandien

Su įvairiomis IT problemomis pasaulis susiduria ir šiandien. Pradedant įvairias prieš valstybines institucijas nukreiptas atakas, duomenų nutekinimo ir reketo atvejus, galiausiai  įvairiomis prieš valstybines institucijas nukreiptomis atakomis siekiant sutrikdyti jų veiklą, grasinti ir sukelti paniką, duomenų nutekinimo ir reketo atvejais, galiausiai įsilaužimais ir socialinių tinklų paskyrų užgrobimais. Visi šie dalykai vienaip ar kitaip paliečia mus visus, tad labai svarbu užtikrinti kiek įmanoma didesnę tinklo bei duomenų apsaugą, siekiant išvengti dar didesnių nelaimių, kurios vėliau gali kainuoti ne tik didelius pinigus, bet ir žmonių sveikatą ar net gi gyvybę.

Verta atminti, kad IT priežiūra apima ne tik jūsų operacinės sistemos į kompiuterį instaliavimą ar antivirusinės įrašymą, tačiau kur kas daugiau. IT priežiūros specialistas yra atsakingas už:

  • Sistemos patikimumo palaikymą siekiant išvengti techninių gedimų ir sutrikimų galinčių sukelti laikinas ar ilgalaikes sistemos nepasiekiamumo problemas.
  • Saugumą. Užtikrina esminės informacijos saugumo dalį, padeda aptikti ir reaguoti į potencialius saugumo pažeidimus (virusai, žvalgyba).
  • Sistemų efektyvumo užtikrinimą, tinklo ir serverių našumo stebėjimą.
  • Duomenų atkūrimą, apimantį ir duomenų atkūrimo planus bei atsarginių kopijų kūrimą.
  • Programinės įrangos atnaujinimus.
  • Svarbą verslui – didelės dalies įmonių veikla paremta IT sprendimais, tad IT priežiūra padeda verslui veikti sklandžiai ir apsaugoti jį nuo galimų finansinių nuostolių.

Apibendrinant galime pasakyti, kad pasaulyje įvykusios klaidos padėjo suprasti vis didesnį IT priežiūros ir su ja susijusių problemų sprendimų poreikį. Visi suprantame, kad gyvenant kompiuterizuotame amžiuje labai svarbu turėti funkcionalią aplinką, leidžiančią saugiai naudotis visais kompiuterijos teikiamais privalumais, patiriant kuo mažiau grėsmių ir sutrikimų. Tad linkime šiame žingsnyje netaupyti ir išsirinkti tinkamą IT priežiūros įmonę jau šiandien.

Visos naujienos
Kitos naujienos
Kompiuterio ekranas, kuriame matomi dirbtinio intelekto įrankiai, naudojami IT valdymui ir duomenų analizei
2024 11 26
DI įrankiai ir tendencijos IT valdymo srityje

Dirbtinio intelekto (DI) įrankiai, sparčiai plėtojami IT valdymo ir p...

Skaityti
Microsoft Sprendimai IT Paslaugų Sektoriuje: Pažanga Skaitmeninėje Transformacijoje
2024 07 30
Microsoft Sprendimai IT Paslaugų Sektoriuje: Pažanga Skaitmeninėje Transformacijoje

Šiandieniniame sparčiai besivystančiame technologijų pasaulyje IT pas...

Skaityti
2024 07 20
TIS2 D.U.K. su saugumo sprendimų ekspertu

Liko pusė metų iki TIS2 direktyvos įsigaliojimo Lietuvoje, o tai reiš...

Skaityti
Dell Technologies: Technologijos lyderis nuo asmeninių kompiuterių iki debesijos sprendimų
2024 07 16
Dell Technologies: Technologijos lyderis nuo asmeninių kompiuterių iki debesijos sprendimų

„Dell Technologies“ yra viena didžiausių pasaulyje technologijų kompa...

Skaityti
IT paslaugų tipai: Kokie jie ir kokią naudą gali atnešti?
2024 07 16
IT paslaugų tipai: Kokie jie ir kokią naudą gali atnešti?

Šiuolaikiniame versle technologijos užima ypatingai didelį vaidmenį, ...

Skaityti
mobilieji virusai ir ju plitimo strategijos
2024 06 04
Kovos laukas jūsų kišenėje: Mobilieji virusai ir jų plitimo strategijos

Šių dienų aktualijos rodo, jog daug daugiau vartotojų mieliau naudoja...

Skaityti
serveriu prieziura ir jos nauda verslui
2024 05 13
Serverių priežiūra ir jos nauda verslui

Šiandienos verslo aplinkoje serveriai yra gyvybiškai svarbus komponen...

Skaityti
it savoku zodynelis
2024 04 28
IT sąvokų žodynėlis

Dažnai susiduriame su žmonėmis, kuriems įvairūs IT terminai ar sąvoko...

Skaityti
kaip isvalyti kompiuteri
2024 04 23
Kaip išvalyti kompiuterį?

Tam, kad kiekviena įranga, tame tarpe ir kompiuteris, gerai veiktų – ...

Skaityti
GoIT

GOIT puslapyje yra naudojami keturi pagrindiniai slapukų tipai.

about cookies