fbpx

Rebrandingas pandemijos metu – išmoktos pamokos

Verslo transformacija įgauna neregėtą pagreitį. Galima stebėti, kaip nuotolinis darbas tampa didžiosios dalies kompanijų kasdienybe, o lūkestis grįžti į normalų darbo režimą kasdien įgauna vis kitokius atspalvius. Kaip ir kitose šalyse, taip ir Lietuvoje, verslas su tokio lygio pandemine situacija susiduria pirmąkart, todėl nemažai įmonių iki šiol sprendžia neapibrėžtumo dėl rytojaus klausimus.

Ir vis dėl to – kai kurios Lietuvoje veikiančios bendrovės ne tik sėkmingai įveikė pandemijos sukeltus iššūkius, bet ir tokiu jautriu verslui momentu neatsisakė strateginių planų užkariauti naujas rinkas, investuoti į inovatyvius sprendimus arba keisti savo prekinį ženklą. Vienas sėkmingiausių praėjusių metų rebrandingo pavyzdžių – didžiausios Baltijos šalyse veikiančios efektyvios vadybos praktikų bendrovės „Lean LT“ prekinio ženklo keitimas į „Nortus“.

2020 metų rugsėjo mėnesį „Lean LT“ pradėjo veikti „Nortus“ vardu. Naująjį veiklos etapą pradėjo su daugiau kompetencijų, teikdami daugiau paslaugų ir išplėtę veiklą užsienio šalyse.

„Labiausiai profesionalių vadybos praktikų poreikį pajutome, kai pandemija daugelį įmonių privertė susidurti su anksčiau nepatirtais iššūkiais – greitai sukurti naują sprendimų priėmimo sistemą, perorientuoti įmonę į svarbiausius veiklos rodiklius, per trumpą laiką išmokyti kolektyvą veikti krizinėmis sąlygomis. Paklausa šioms kompetencijoms praeitais metai išaugo keletą kartų. Taigi, tai buvo metas, kai „Lean LT“ irgi užaugo, tiek kompetencijos prasme, tiek paslaugų ir klientų geografijos požiūriu. Nusprendėme siūlyti naujas paslaugas savo Klientams ir patys būdami atsinaujinę“, – teigia Marius Skersys, efektyvios vadybos praktikų kompanijos „Nortus“ vykdomasis vadovas.

Atrodo, kai dauguma Lietuvos įmonių vis dar ieškojo būdų atremti pasaulinės pandemijos ir pirmo karantino Lietuvoje sąlygotus iššūkius, o kita dalis ruošėsi antrajai pandemijos bangai, „Nortus“ sėkmingai įgyvendino strateginius prekės ženklo pokyčius itin planingai ir efektyviai – rodytųsi, vos per vieną naktį.

Sulig šiais pakeitimais keitėsi ne tik bendrovės pavadinimas ir prekinis ženklas, bet ir elektroninė svetainė bei darbuotojų el. pašto adresai, atliktos atsarginės duomenų ir archyvų kopijos, įgyvendinti visi su prekės ženklo pokyčiais susiję techniniai pakeitimai.

Turint omenyje, kad bendrovė dirba su privačiomis bei valstybinėmis organizacijomis ne tik Lietuvoje, bet ir užsienio šalyse, ir veikla apima itin daug sričių, „Nortus“ vykdomasis vadovas pastebi, kad, be jokios abejonės, tokiu verslui iššūkių kupinu metu sklandus prekės ženklo keitimas būtų sunkiai įmanomas be patikimų IT partnerių.

 

Partnerystė – kai laimi visi

 

Tomas Kirchovas, IT priežiūros paslaugų ir sprendimų UAB „GoIT“ vadovas, pritaria, kad organizacijai įgyvendinant rimtus strateginius pokyčius, tam turi būti dedikuota ne tik vidinė specialistų komanda, bet ir įgalinti visi susiję partneriai. „Mūsų pagrindinė užduotis – užtikrinti verslo klientų nenutrūkstamą veiklą. Šiuo atveju, mūsų klientui keičiant prekinį ženklą, aiškiai supratome, kad pokyčių įgyvendinimo greitis ir kokybė yra aukščiausio prioriteto,“ – sako „GoIT“ vadovas.

Anot T. Kirchovo, prekinio ženklo keitimas reikalauja kruopštaus plano. Iš vienos pusės, tai pakankamai viešai aptariamas pokytis, o iš kitos pusės – IT ir vidinių procesų pokyčiai turi vykti greitai ir nepastebimai, taip, kad darbuotojai ir klientai to nepajustų.

„Turėjome pakeisti bendrovės naudojamą domeną „Microsoft 365“ platformoje bei perkonfigūruoti visas darbo vietas. Turint omenyje, kad „Nortus“ bendrovė vykdo veiklą ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje, o darbuotojai dirba nuotoliniu būdu, turėjome užtikrinti nenutrūkstamą kliento darbą. Dedikavome projekto vadovą, kuris, pasitelkęs inžinierių komandą kruopščiai suplanavo ir paskyrė užduotis sinchroniškai atlikti pakeitimus visose trijose Baltijos šalyse“, – dalinasi „GoIT“ vadovas.

Lietuvoje ir anksčiau buvo sėkmingų pavyzdžių, kai prekės ženklo keitimai vyko vos ne per vieną naktį. Dažnu atveju tai reikalauja labai specifinių žinių ir kompetencijos iš pačios besikeičiančios organizacijos vidaus, nemažų žmogiškųjų ir finansinių resursų. Tuo tarpu verslo partnerių įtraukimas į strateginių tikslų lygį, sėkmingas procesų suvaldymas rodo aukštą pokyčius vykdančios organizacijos profesionalumo lygį ir rimtą požiūrį į bendrovės veiklą.

‹ Grįžti