Šiandieniniame sparčiai besivystančiame technologijų pasaulyje IT pas...
SkaitytiKas naujo IT paslaugų outsourcing’e – komentuoja T. Kirchovas
Remiantis „GoIT“ patirtimi, pastaraisiais metais kibernetinio saugumo sprendimai tampa vis aktualesni verslui ir tai tampa neatsiejama IT ūkio priežiūros dalimi, tačiau deleguoti šias atsakomybes „žmogui iš vidaus“ įmonės ne visada gali.
„Matome, kad poreikis IT sistemų priežiūrai Lietuvoje auga ir vien operatyvios pagalbos Klientams nepakanka. Auga didesni reikalavimai IT infrastruktūrai, todėl verslui tenka greitai bei efektyviai prisitaikyti prie aukštesnių saugumo ir procesų modernizavimo standartų. Visai neseniai pasidalinome „GoIT“ sėkminga partneryste su UAB „Linas“, „Affidea Lietuva“, AB „Viamatika“ ir kitomis bendrovėmis, kurios skaitmenizuoja darbo procesus. Nemažą dalį kasdienės IT ūkio priežiūros sudaro verslo duomenų saugumo sprendimai“, – dalinasi „GoIT“ generalinis direktorius Tomas Kirchovas.
Pasak T. Kirchovo, Lietuvos vadovai vis rečiau mąsto, kad investuoti į IT saugumą neapsimoka ir brangu. Visgi didesnė dilema kyla, ar verta samdyti savo IT priežiūros specialistus ar deleguoti išoriniams partneriams.
„Galime įsivaizduoti savo IT infrastruktūrą kaip vidaus degimo variklį automobilyje„, – pradeda T. Kirchovas ir pateikia įtikinamą analogiją. „Varikliui reikia reguliarios priežiūros, kad jis veiktų tinkamai. Verslo IT sistemoms taip pat reikia nuolatinio stebėjimo, kad nepavestų pačiu netinkamiausiu momentu. Suprantame, kad bet kas variklių ir IT sistemų neišmano taip gerai, kad galėtų diagnozuoti problemas, jas spręsti, tobulinti jų veikimą. Tam reikia profesionalių žinių, atitinkamų priemonių, įrankių, laiko.“
„GoIT“ specialistams kasmet tenka spręsti nemažai užklausų, susijusių su darbo vietos įrankių optimizavimu, jautrių duomenų apsauga bei pasenusių IT sistemų atnaujinimu. Remiantis „GoIT“ statistika galima išskirti tokias pagrindines neprižiūrėto IT ūkio rizikas:
- Neprognozuojamos prastovos – be priežiūros, IT sistemų veikimas sutrinka dažniau, o atstatymo darbai tampa galvos skausmu personalui.
- Duomenų pažeidžiamumas – be prižiūrimos IT sistemos tampa lengvesniu taikiniu įsilaužėliams, atsiranda rizika prarasti duomenis dėl techninių gedimų ar kibernetinių grėsmių.
- Didesni operatyvieji kaštai ilgalaikėje perspektyvoje – be sprendžiamos IT problemos ilgainiui reikalauja brangesnių investicijų ir pakeitimų.
„Mėgstu sakyti, kad aplaidi IT ūkio priežiūra yra tas pats, kas palikti pravirus langus, kai telefonas rodo, jog tuoj bus audra“, – pamąstymu dalinasi „GoIT“ vadovas. Verslui augant IT ūkis reikalauja vis didesnės priežiūros, todėl ateina momentas, kad vadovai turi rinktis, dedikuoti komandą ar visgi samdyti iš išorės. Ką rinktis?
Samdyti IT partnerį iš išorės – geriau?
„Nauji klientai, prieš patikėdami savo IT ūkį mums, neretai jau būna išbandę ir dedikuotą IT priežiūros komandą iš vidaus ir vieną ar kitą išorinį partnerį. Ir tai yra natūralu, kadangi bet kuri verslo organizacija nuolat ieško galimybių optimizuoti vidinius procesus. Galiu pasidžiaugti, kad „GoIT“ holistinis požiūris į klientą leidžia mums sukurti partnerystę ir klientų pasitikėjimą, kurie tęsiasi ne vienerius metus“, – dėmesingumo naudą pabrėžia T. Kirchovas.
Verta pastebėti, kad pasaulį kasdien sudrebina vienas ar kitas technologinis skandalas – kibernetinė ataka prieš banką, pavogti jautrūs duomenys arba tiesiog nulaužta valstybinės institucijos sistema. Klaidos kaina gali būti labai aukšta, todėl verslas ypatingai suinteresuotas proaktyviai pasiruošti bet kokiems IT sutrikimams. O tai įmanoma tik tada, kai IT priežiūros komanda pilnai dedikuoja į tai savo dėmesį.
Jeigu pro akis praleidžiamas vadinamasis lūžio taškas, vėliau prireikia nemažai pastangų atstatyti sistemas ir neutralizuoti grėsmes. Neretai pasitaiko, kad IT priežiūros partneris sugeba greičiau atpažinti sistemoje iškylančias problemas ir rasti tinkamą sprendimą nei priskirtas vidinis personalas. Pagrindinė to priežastis yra nuolat auganti IT partnerio patirtis prižiūrint įvairių klientų IT ūkius, kur susiduriama su skirtingo tipo problemomis bei sprendimais
Taip pat, kai IT priežiūros rolę atlieka vidiniai įmonės darbuotojai, kartais nutinka, kad operatyvaus lygmens IT iššūkiai pradeda dominuoti ir ilgainiui pasimeta strateginė kryptis. Tuo tarpu samdomas IT partneris iš šalies padeda nepamesti svarbių IT klausimų.
Remiantis vidine klientų pasitenkinimo apklausa, „GoIT“ klientai vertina partnerystę už prieinamumą ir nuolatinę IT ūkio stebėseną nuo A iki Z. „Mūsų klientai atidavė į „GoIT“ komandos rankas visus IT klausimus, o vėliau rekomendavo mus kitiems. Jų sėkmės istorijos tapo ir mūsų sėkme, todėl patikimas IT užnugaris – geriausia investicija, kai laimi visi“, – džiaugiasi GoIT vadovas.
Taip pat skaitykite – „GoIT“ sėkmės istorijos iš pirmų lūpų.
Liko pusė metų iki TIS2 direktyvos įsigaliojimo Lietuvoje, o tai reiš...
Skaityti„Dell Technologies“ yra viena didžiausių pasaulyje technologijų kompa...
SkaitytiŠiuolaikiniame versle technologijos užima ypatingai didelį vaidmenį, ...
SkaitytiŠių dienų aktualijos rodo, jog daug daugiau vartotojų mieliau naudoja...
SkaitytiŠiandien mums ypatingai svarbios kompiuterinės technologijos. Vis dau...
SkaitytiŠiandienos verslo aplinkoje serveriai yra gyvybiškai svarbus komponen...
SkaitytiDažnai susiduriame su žmonėmis, kuriems įvairūs IT terminai ar sąvoko...
SkaitytiTam, kad kiekviena įranga, tame tarpe ir kompiuteris, gerai veiktų – ...
Skaityti