fbpx
2022-09-08

Ekspertai pataria: atsarginių kopijų kūrimo strategija – patarimai sėkmingam „backup‘inimui“

Duomenų praradimas – bene blogiausia patirtis, kurią nors kartą savo gyvavimo metu patiria verslas. Toliau seka duomenų atstatymo etapas, galbūt reputacijos praradimas, neįvykdyti užsakymai, prastovos. „GoIT“ ofiso viduje dažnai kartojam: „Atsarga gėdos nedaro“.

Duomenų praradimo priežastys gali būti įvairios – sistemos arba žmogiškosios klaidos, vagystės, stichinės nelaimės, kitos nenumatytos aplinkybės. Vienas tokių neseniai įvykusių incidentų Lietuvoje – kai pernai liepą sutriko Registrų centro valdomų informacinių sistemų veikla, Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija (VDAI) įstaigai skyrė 15 tūkst. eurų baudą.

Visgi apsisaugoti nuo tokių incidentų galima. Vienas efektyviausių būdų – atsarginių kopijų kūrimo (angl. backup) strategija. „GoIT“ ekspertai paruošė patarimus, kaip tokią strategiją įdiegti į verslo procesus taip, kad ji teiktų maksimalią naudą.

Kas yra atsarginių kopijų kūrimo strategija?

Backup strategija yra skirta tam, kad bet kuriame veiklos etape, prastovų sukuriami nuostoliai būtų kuo mažesni. Daugiametė patirtis rūpinantis klientų IT infrastruktūra yra ne kartą įrodžiusi, jog periodiškai kuriant atsargines kopijas ir tinkamai vykdant jų valdymo strategiją galima efektyviai atstatyti duomenis po jų netekimo.

Šiuolaikiniame verslo pasaulyje, kur duomenų kiekiai yra milžiniški, o jų analizė ir apdorojimas beveik neatsiejamas nuo veiklos optimizavimo, galima teigti, kad ši praktika užtikrina veiklos tęstinumą.

3-2-1 Metodas

Metodų sukurti backup strategiją apstu. Kurį pasirinkti? Rekomenduojame remtis IT profesionalų patarimais, taip sutaupant laiką ir optimizuojant kaštus.

Visų prima, jeigu turite centralizuotą duomenų bazę arba IT sistemą, galite naudoti jau integruotą atsarginių kopijų kūrimo programinę įrangą. Dažniausiai, jau pradžioje esantis numatytas funkcionalumas yra pritaikytas taip, kad atsarginių kopijų kūrimas vartotojams būtų lengvesnis. Turint tinkamus įrankius, procesas gerokai palengvėja.

3-2-1 – taip trumpinama strategija, kurios tikslas:

  • 3 duomenų kopijas turėti skirtingose vietose;
  • 2 duomenų kopijas turėti skirtingose laikmenose;
  • 1 duomenų kopiją turėti out-of-premises (liet. už jūsų sistemos ribų). Tai gali būti saugykla debesyje, nuomojama skaitmeninė saugykla, kita.

Diversifikuojant saugojimo įpročius ir vietas įmanoma geriausiai apsisaugoti nuo nuostolių, kuriuos sukelia duomenų praradimas. Visgi, mūsų ekspertai pabrėžia, jog ši strategija apima tik lokaciją, kur saugomos jūsų atsarginės kopijos ir neapima aibės kitų atsarginių kopijų apsaugos elementų. Dauguma jų turi didelę įtaką sėkmingai atsarginių kopijų kūrimo strategijai.

Prioritetų ir prieinamumo nustatymas

Nors modernus verslas kaupia labai daug duomenų, jų svarba gali būti nevienoda. Rekomenduojame susidaryti prioritetų piramidę, kurioje galite duomenis suskirstyti į, pavyzdžiui, tris grupes:

  • Aukšta – patys svarbiausi duomenys, be kurių veiklos vykdyti praktiškai neįmanoma;
  • Vidutinė – svarbūs duomenys, be kurių veiklą vykdyti įmanoma, tačiau be jų pakiltų sąnaudos, sumažėtų procesų efektyvumas;
  • Žemesnė – visi kiti duomenys, kurie nėra tiesiogiai susiję su svarbiausiais verslo procesais ir jų eiga.

Aukšto prioriteto kategorijos verslo duomenys turėtų būti kaupiami taip, kad netrukus po duomenų praradimo įvykio vėl būtų galima juos pasiekti. Žemesnės svarbos dokumentus saugoti galima nebūtinai lengviausiai prieinamose saugyklose, atsižvelgiant į sąnaudas, ieškant optimaliausio sprendimo.

Atsarginių kopijų kūrimo dažnumas ir kontrolė

Beveik bet kuri backup kūrimo funkcija leidžia pasirinkti periodiškumą. Tai – labai svarbu. Be to, atsarginių kopijų periodiškumas ir apimtis gali būti nevienodi. Ką tai reiškia?

Pavyzdžiui, jeigu duomenis saugote kartą per mėnesį, tarkime – 15 mėnesio dieną, tuomet, jeigu nelaimė nutiks 14 mėnesio dieną ir išsitrins duomenys, atkurti pavyks tik ~30 dienų senumo kopiją. Tai yra tikrai geriau negu nieko, tačiau tai nėra optimaliausias rezultatas kalbant apie būtiną informaciją, kurią naudojate kasdien. Mūsų patirtis rodo, kad svarbiausius duomenis verta saugoti kartą per dieną ar kas valandą.

Tačiau, nors tai būtų idealu, daryti visų duomenų kopijas kas 20 minučių yra nepraktiška. Susikaupiančių duomenų kiekis būtų neaprėpiamas, sunkiai suvaldomas.

Prieš siūlydami backup strategiją savo klientams, iš pradžių užduodame fundamentalius klausimus – kiek duomenų šiuo metu turi įmonė ir kiek jų sukuria kas dieną, ir kas savaitę. Atitinkamai svarstome šių duomenų atsarginių kopijų darymo strategiją. Paraleliai, esant poreikiui, kartu su klientais peržiūrime ir kitas IT priežiūros bei saugumo temas.

Atsarginių kopijų kūrimas ir sistemos diegimas

Kai susidėliojate prioritetus ir nusprendžiate dėl kopijų kūrimo strategijos, reikia įvertinti technines galimybes. Dažniausiai reikia rinktis tarp rankinio ir automatizuoto sprendimo. Patariame šį darbą automatizuoti. Taip yra sumažinimas žmogiškasis faktorius ir specialistų suprogramuotas sistemos tvarkaraštis, pagal jūsų prioritetus, pats „įdarbins“ parinktą programą backup‘inti duomenis.

Testavimas

Kai išsprendžiami visi techniniai, teoriniai klausimai ir pasirenkamas įrankis darbui, reikalinga išbandyti backup strategijos veiksmingumą, įsitikinti, kad atsarginių kopijų kūrimo procedūra veikia taip kaip tikėtasi.

„GoIT“ ekspertai rekomenduoja nepagailėti laiko bei resursų testavimui, nes tikslingas situacijų modeliavimas bei simuliavimas leidžia atkartoti realias duomenų netekimo aplinkybes. Šių bandymų metu neretai suprantama, kiek ilgai truktų pilnas informacijos atkūrimas.

Simuliacijų ir testavimo pagalba taip pat galima pastebėti neapgalvotas kliūtis, trikdžius, apie kurių buvimą nebūtinai pagalvojote atsarginių kopijų strategijos kūrimo metu.

Tinkamai suorganizuotas atsarginių kopijų kūrimas padeda išvengti nuostolių dėl duomenų praradimo. Net, jei nenumatytos aplinkybės sutrikdys procesus šią akimirką, jūs galėsite gana greitai ir tiksliai atstatyti įmonės veiklą be didelių nuostolių. Norite sužinoti daugiau? Pasikalbėkime: +370 700 44914 ir info@goit.lt.

Visos naujienos
Kitos naujienos
2024 02 12
GoIT veiklos plėtra tarptautinėje arenoje

UAB „GoIT“, teikianti IT priežiūros paslaugas visose Baltijos šalyse,...

Skaityti
2024 01 10
Leafood – kai inovacijos ir tvarumas žengia koja kojon

GoIT bendradarbiavimas su bendrove „Leafood” prasidėjo visai neseniai...

Skaityti
2023 11 22
GoIT eksperto nuomone, vienas patogiausių įrankių verslo augimo valdymui – debesijos paslaugos

Augimas - dažniausiai tokį tikslą įmonė sau kelia norėdama padidinti ...

Skaityti
2023 09 14
Kas naujo IT paslaugų outsourcing’e – komentuoja T. Kirchovas

Remiantis „GoIT“ patirtimi, pastaraisiais metais kibernetinio saugumo...

Skaityti
2023 07 28
GoIT įžvalgos po vizito DELL EMC gamykloje

Duomenų apsauga bei inovacijos technologijų srityje yra bene didžiaus...

Skaityti
2023 07 26
AB „LINAS“ sėkminga patirtis – tvarus požiūris į aplinką ir dešimtmetį trunkanti partnerystė

Vienas seniausių Lietuvos natūralių lininių audinių gamintojų AB „LIN...

Skaityti
2023 04 04
Top 3 GoIT technologinės įžvalgos arba apie ką reikia pagalvoti šiais metais?

Pernai metais Lietuvą ir pasaulį sukrėtė ne vienas kibernetinis nusik...

Skaityti
2023 03 10
Ekspertai pastebi: dirbtinis intelektas ChatGPT tampa grėsmingu įrankiu piktavalių rankose

Praeitais metais sensacingai pristatytas pokalbių robotas ChatGPT išn...

Skaityti
2023 01 24
Ačiū 2022-iesiems, sveiki – 2023-ieji!

Prieš ambicingai planuodami naujų metų tikslus tradiciškai „GoIT“ kom...

Skaityti
GoIT

GOIT puslapyje yra naudojami keturi pagrindiniai slapukų tipai.

about cookies